Інфармацыя

“Любіце кнігу, бо яна – крыніца мудрасці,

ведаў і навукі, лекі для душы”. 

 

Францыск Скарына

 

РЭЖЫМ  РАБОТЫ

 

Панядзелак     8.00 - 9.00, 10.00 - 13.00, 13.20 - 15.50

Аўторак          8.00 - 9.00, 14.00-14.30                  

Серада            8.00 - 9.00, 11.00 - 13.00, 13.20-15.20

Чацвер            выхадны дзень

Пятніца          8.00 - 9.00, 11.00 - 12.00, 13.00-14.00

Субота             8.00 - 12.00

2-гі  панядзелак  месяца  - санітарны дзень

 

У бібліятэцы можна:

  • Узяць кнігу дадому.
  • Пачытаць часопісы і газеты.
  • Падабраць матэрыял для рэферата.
  • Падрыхтавацца да інфармацыйнай гадзіны.
  • Папрацаваць з электроннымі крыніцамі інфармацыі.
  • Папрацаваць з даведачнай літаратурай.
  • Пазнаёміцца з кніжнымі выставамі.
  • Атрымаць бібліяграфічную спраўку.
  • Прыняць удзел у бібліятэчных мерапрыемствах.
 

Школьная бібліятэка падтрымлівае і забяспечвае адукацыйныя мэты, ажыццяўляе магчымасць выкарыстоўваць інфармацыю ў залежнасці ад яе віду, фармату і носьбіту. Чытачы атрымліваюць ў часовае карыстанне друкаваныя выданні і іншыя выданні з фонду бібліятэкі, карыстаюцца бібліяграфічным і даведачна-інфармацыйным абслугоўваннем.

Мэта:

садзейнічаць працэсу навучання і выхавання вучняў; здзяйсняць інфармацыйнае суправаджэнне адукацыйнага пацэсу і забяспечваць правы яго ўдзельнікаў(навучэнцаў, іх законных прадстаўнікоў, педагагічных работнікаў, іншых работнікаў установы адукацыі) на бесалатнае карыстанне інфармацыйнымі рэсурсамі бібліятэкі.павышэнню кваліфікацыі супрацоўнікаў школы; быць цэнтрам распаўсюджвання ведаў, духоўных, інтэлектуальных зносін.

     Задачы:

§ забеспячэнне вучэбна-выхаваўчага працэсу і самаадукацыі шляхам  бібліятэчнага і інфармацыйна-бібліяграфічнага абслугоўвання вучняў і настаўнікаў;

§ садзейнічанне паспяховаму засваенню вучэбных праграм, развіццю творчага мышлення, пазнавальных інтарэсаў і здольнасцей вучняў з выкарыстаннем бібліятэчнага рэсурсу;

§ аказанне інфармацыйнай падтрымкі педагагічных работнікаў школы ў павышэнні метадычнага і педагагічнага майстэрства;

§ удасканаленне традыцыйных і засваенне новых бібліятэчных тэхналогій;

§ аказанне кансультатыўнай дапамогі вучням, настаўнікам і іншым катэгорыям карыстальнікаў у атрыманні інфармацыі на традыцыйных і электронных носьбітах і рэсурсах Інтэрнэту;

§ ажыццяўленне бібліятэчнага, інфармацыйнага і даведачна-бібліяграфічнага абслугоўвання навучэнцаў, педагагічных работнікаў, у тым ліку з выкарыстаннем віртуальных інфармацыйна-бібліятэчных службаў і сэрвісаў;

§ выхаванне грамадзянска-патрыятычных, маральных якасцей асобы  праз фарміраванне ўстойлівага светапогляду, усведамленне каштоўнасцей

жыцця, любові да малой радзімы.

 

Паважаныя бацькі!

Звярніце ўвагу на захаванасць падручнікаў вашых дзяцей!

Каб пазбегнуць страт і сапсавання падручнікаў, кожны падручнік павінен быць акуратна падпісаны ручкай!

На кожным падручніку павінна быць вокладка!

 

ЗНАЙЦЕ:

  1. Адказнасць за камплектаванне, улік, захаванасць і абмен навучальным фондам нясе школьны бібліятэкар.
  2. Улік і захаванасць у кожным класе праводзіць класны кіраўнік сумесна з бібліятэкарам.
  3. Адказнасць за захаванасць падручнікаў кожнага вучня нясуць самі вучні, а таксама іх бацькі ці законныя прадстаўнікі.
  4. На працягу тэрмiну карыстання падручнiк павiнен мець трывалую, цвёрдую вокладку, якая абараняе падручнiк ад пашкоджанняў i забруджванняў.
  5. Забараняецца абклейваць падручнікі ламініраванай плёнкай, каб пазбегнуць пашкоджання вокладкі і форзаца.
  6. Забараняецца рабіць у падручніку пазнакі алоўкам, ручкай і г.д.
  7. Забараняецца ўкладваць у падручнік староннія прадметы: аўтаручкі, лінейкі, сшыткі, вырываць і загінаць старонкі.
  8. Дома рэкамендуецца захоўваць падручнікі ў адведзеным для іх месцы, недаступным для маленькіх дзяцей і хатніх жывёл, аддаленым ад крыніц агню і вільготнасці.
  9. Пры атрыманні падручніка ў бібліятэцы неабходна ўважліва яго агледзець, па магчымасці ліквідаваць недахопы. Калі падручнік не падлягае рамонту - звярнуцца ў бібліятэку для замены падручніка, ці адзнацы аб недахопах. У канцы навучальнага года прэтэнзіі аб недахопах не прымаюцца, і віна ўскладаецца на навучэнца.
  10. Бацькі і навучэнцы павінны захаваць на працягу года ўсе падручнікі цэлымі, без разбурэння сшыўкі кнігі, з наяўнасцю ўсіх старонак без запісаў і паметак.
  11. У выпадку пашкоджання падручніка, бацькі або законныя прадстаўнікі павінны будуць замяніць непрыдатны для карыстання падручнік - новым, раўназначным.
 

Положение о библиотеке Государственного учреждения образования "Морочская средняя школа Клецкого района"

разгарнуць

ПОЛОЖЕНИЕ

о библиотеке Государственного учреждения образования

 "Морочская средняя школа Клецкого района"

1.ОБЩИЕ ПОЛОЖЕНИЯ

1.1. Библиотека Государственного учреждения образования "Морочская средняя школа Клецкого района",  реализующая образовательную программу общего среднего образования, образовательную программу специального образования на уровне общего среднего образо­вании, образовательную программу специального образования на уровне общего среднего образования для лиц с интеллектуальной недостаточностью (далее — библиотека учреждения образования), является структурным подразделением учреждения образования.

1.2. Библиотека учреждения образования осуществляет сбор и обеспечивает сохранность документов для пользования всеми участниками образовательного процесса.

1.3. В своей деятельности библиотека учреждения образования руководствуется следующими документами:

  • Кодексом Республики Беларусь об образовании;
  • Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб культуры;
  • Трудовым кодексом Республики Беларусь;
  • уставом учреждения образования;
  • приказами руководителя учреждения образования;
  • иными нормативными правовыми актами Республики Беларусь,

1.4. На республиканском уровне координационную и организационно-методическую работу осуществляет государственное учреждение образования «Академия последипломного образования».

На региональном уровне функции координационного и методического центра сети библиотек учреждений образования исполняют институты развития образования.

Руководство библиотекой учреждения образования, контроль за ее деятельностью осуществляет руководитель учреждения образования.

2.ОСНОВНЫЕ ЗАДАЧИ

Библиотека учреждения образования призвана:

2.1.    Содействовать процессу обучения и воспитания учащихся.

2.2. Осуществлять информационное сопровождение образовательного процесса.

2.3. Обеспечивать право участников образовательного процесса (учащихся, их законных представителей, педагогических работников, иных работников учреждения образования) на бесплатное пользование информационными ресурсами.

3.СОДЕРЖАНИЕ РАБОТЫ

В соответствии с основными задачами библиотека учреждения образования:

3.1. Организует работу по комплектованию, учету, выдаче документов и учебных изданий библиотечного фонда.

3.2.   Обеспечивает сохранность фонда и его использование пользователями и соответствии с установленными правилами.

3.3. Организует и ведет справочно-библиографический аппарат информационных ресурсов библиотеки (каталоги, система картотек, тематические базы данных).

3.4. Осуществляет библиотечное, информационное и справочно-библиографическое обслуживание учащихся, педагогических работников.

3.5. Организует и проводит работу по воспитанию у учащихся интереса к книге и чтению, формированию информационной культуры, консультирует законных представителей несовершеннолетних по вопросам организации семейного чтения.

4.ПРАВОВОЙ СТАТУС. ФИНАНСИРОВАНИЕ И МАТЕРИАЛЬНО-ТЕХНИЧЕСКОЕ ОБЕСПЕЧЕНИЕ

4.1. Управление библиотекой учреждения образования осуществляется, в соответствии с законодательством Республики Беларусь и уставом учреждения образования.

4.2. Руководство библиотекой учреждения образования, контроль за ее деятельностью осуществляет руко­водитель учреждения образования, который несет ответственность за создание необходимых условий для деятельности библиотеки (учет и сохранение библиотечного фонда, технического оборудования и имущества библиотеки).

4.3. Библиотекарь учреждения образования  подчиняется непосредственно директору учреждения образования и является членом педагогического совета.

4.4. Структура библиотеки учреждения образования включает абонемент, читальный зал, хранилище, медиатеку. Для хранения фонда учебных изданий выделяется отдельное помещение.

4.5. Состояние материально-технической базы и фонда библиотеки является одним из основных показателей готовности школы к новому учебному году.

4.6. Библиотечное, информационное и справочно-библиографическое обслуживание пользователей осущест­вляется в соответствии с планом работы учреждения образования на год. План работы библиотеки учреж­дения образования является одним из обязательных разделов годового плана учреждения образования.

4.7. Формированием и обработкой библиотечных фондов, библиотечным, информационным и справочно-библиографическим обслуживанием пользователей библиотеки учреждения образования, научно-методическим обеспечением деятельности библиотеки занимается библиотечный работник (ст. 132 Кодекса Рэспублікі Беларусь аб культуры), который также осуществляет комплектование, учет, выдачу, возврат, замену и списание документов библиотечного фонда.

4.8. Штатное расписание, условия и порядок оплаты труда библиотекаря  определяются в соот­ветствии с законодательством Республики Беларусь.

4.9. Библиотекарь несет ответственность за сохранность  фондов в соответствии с действующим законодательством.

4.10. Режим работы библиотеки учреждения образования определяется в соответствии с правилами вну­треннего распорядка учреждения образования и утверждается руководителем до 1 сентября.

4.11. Порядок доступа к фондам, перечень услуг и условий их предоставления библиотекой определяются правилами пользования школьной библиотекой.

4.12. Библиотека имеет право:

4.12.1. Самостоятельно определять содержание, формы и методы своей работы в соответствии с задачами и направлениями деятельности.

4.12.2. Знакомиться с учебными программами, планами воспитательной работы учреждения образования, получать от педагогических работников сведения, необходимые для решения поставленных перед библиотекой учреждения образования задач.

4.12.3.   Исключать документы из библиотечных фондов.

4.12.4. Устанавливать по согласованию с руководителем учреждения образования правила пользования библиотекой, порядок регистрации пользователей.

4.12.5. Принимать меры по компенсации урона, нанесенного пользователями.

4.12.6. Участвовать в реализации государственных и иных программ, направленных на развитие библио­течного дела.

4.12.7.  Создавать самостоятельные библиотечные программы и участвовать в проектах, программах, конкур­сах, координаторами которых выступают библиотеки различных ведомств и организаций.

4.12.8. Входить в библиотечные объединения, ассоциации (союзы).

4.12.9.Приобретать, создавать, формировать и использовать информационные ресурсы.

4.12.10.Осуществлять сбор документов в электронном виде, при необходимости создавать копии документов в электронном виде с выполнением требований законодательства об авторском праве и смежных правах.

4.13. Работник библиотеки учреждения образования систематически повышает квалификацию в инсти­тутах повышения квалификации (не реже одного раза в 5 лет), на семинарах, проводимых библиоте­ками — методическими центрами, методическими объединениями, а также путем самообразования; проходят аттестацию и установленном порядке.

  1. Проверка деятельности библиотеки учреждения образования проводится по согласованию с дирек­тором учреждения образования и районным отделом по образованию с обязательным привлечением специалистов библиотечного дела в качестве экспертов.
згарнуць

Аналіз работы  бібліятэкі за 2022/2023 навучальны год

разгарнуць

Аналіз работы  бібліятэкі

ДУА “Морацкая сярэдняя школа Клецкага раёна”

за 2022/2023 навучальны год

На працягу ўсяго навучальнага года дзейнасць бібліятэкі была накіравана на забеспячэнне вучняў і педагогаў падручнікамі і вучэбнай літаратурай, праводзілася работа па прыцягненні дзяцей да чытання праграмнай, мастацкай, навукова-папулярнай літаратуры.

 У 2022/2023 навучальным годзе  бібліятэка  Морацкага ВПК вырашала  наступныя задачы:

забеспячэнне вучэбна-выхаваўчага працэсу і самаадукацыі шляхам   бібліятэчнага і інфармацыйна-бібліяграфічнага абслугоўвання вучняў і настаўнікаў;

садзейнічанне паспяховаму засваенню вучэбных праграм, развіццю творчага мышлення, пазнавальных інтарэсаў і здольнасцей вучняў з выкарыстаннем бібліятэчнага рэсурсу;

аказанне інфармацыйнай падтрымкі педагагічных работнікаў школы ў павышэнні метадычнага і педагагічнага майстэрства;

удасканаленне традыцыйных і засваенне новых бібліятэчных тэхналогій;

аказанне кансультатыўнай дапамогі вучням, настаўнікам і іншым катэгорыям карыстальнікаў у атрыманні інфармацыі  на традыцыйных і электронных носьбітах і рэсурсах  Інтэрнэту;

ажыццяўленне бібліятэчнага, інфармацыйнага і даведачна-бібліяграфічнага абслугоўвання навучэнцаў, педагагічных работнікаў, у тым ліку з выкарыстаннем віртуальных інфармацыйна-бібліятэчных службаў і сэрвісаў;

выхаванне  грамадзянска-патрыятычных, маральных  якасцей  асобы   праз   фарміраванне ўстойлівага светапогляду, усведамленне каштоўнасцей   жыцця, любові да Радзімы.

Бібліятэчнае абслугоўванне ажыццяўлялася  ў адпаведнасці з “Положением о библиотеке общеобразовательной  школы Республики Беларусь” и “Типовых правил пользования школьной библиотекой в Республике Беларусь”.

Школьная бібліятэка падтрымлівала і забяспечвала адукацыйныя мэты, ажыццяўляла магчымасць выкарыстоўваць інфармацыю ў залежнасці ад яе віду, фармату і носьбіту.  Чытачы атрымлівалі ў часовае карыстанне друкаваныя выданні і іншыя выданні з фонду бібліятэкі, карысталіся бібліяграфічным і даведачна-інфармацыйным абслугоўваннем.

У 2022/2023 н.г. у бібліятэцы налічвалася 105 чытачоў. Зарэгістравана 1189 наведванні. Кнігавыдача склала 1364 экзэмпляраў. 

 На  працягу  года  праводзілася  работа  па фарміраванні і арганізацыі фонду. Школьная бібліятэка  папоўнілася  231  экзэмплярам кніг.

Паступіла  сацыяльна   значнай      літаратуры -  15 кніг на  суму 229,23         беларускіх   рублей  ( выдавецтва  “Звязда” – 3  кнігі,  выдавецтва “Адукацыя і выхаванне”- 4 кнігі, выдавецтва "Народная асвета" - 6 кніг, выдавецтва "нацыянальны інстытут адукацыі" - 1 кніга, выдавецтва "Беларусь" - 1 кніга). Бібліятэка папоўнілася мастацкай  літаратурай серыі  “Школьная  бібліятэка”  у колькасці 131  экзэмпляр.

       

Згодна з планам у 2022/2023навучальным годзе праводзілася наступная работа:

праведзены маніторынг падручнікаў і вучэбных дапаможнікаў на 2023/2024 н.г. (чэрвень, жнівень);

зроблены аналіз забеспячэння бібліятэчнага фонду падручнікамі на 2023/2024 навучальны год (жнівень);

арганізавана выдача і прыём вучэбнай літаратуры (май, жнівень);

зроблены абмен падручнікамі паміж установамі адукацыі (чэрвень, жнівень, верасень);

складзена справаздача лішкаў падручнікаў (жнівень,верасень);

своечасова спісваліся падручнікі і аднаразовыя дапаможнікі ( на працягу года);

папаўнялася і рэдагавалася картатэка вучэбнай літаратуры ( на працягу года);

вёўся прыём і тэхнічная апрацоўка новых паступленняў, вялася арганізацыя медыятэкі, якая налічвае 39 экзэмпляраў ( на працягу года);

абнаўлялася інфармацыя на сайце бібліятэкі;

праводзілася работа з праграмным комплексам БібліёГраф ( на працягу года).

У 2022/2023 навучальным годзе ўсе вучні і выхаванцы дзіцячага сада  былі забяспечаны падручнікамі і вучэбнымі дапаможнікамі. У бібліятэчны фонд школьных падручнікаў паступіла 42 найменні падручнікаў і вучэбных дапаможнікаў агульнай колькасцю 218 экзэмпляраў. Было спісана 432 падручнікі і вучэбныя дапаможнікі.

 Адзін раз у чвэрць  праводзіліся рэйды-праверкі па захаванасці іх стану. Дадаткова разам з класнымі кіраўнікамі адзін раз у месяц правяраліся наяўнасць вокладкі, знешні выгляд, пашпарт падручнікаў. Сярод навучэнцаў I ступені навучання праводзіліся гутаркі, як беражліва ставіцца да сваіх падручнікаў, дзеці атрымалі памяткі адпаведнага зместу. Вынікі рэйдаў агучваліся, класным кіраўнікам і адказным за кнігі даваліся рэкамендацыі.

У школьнай бібліятэцы своечасова вёўся ўлік перыядычных выданняў. Рэгулярна на працягу года паступала 7 найменняў газет: “Беларусь сегодня (СБ)”, “Настаўніцкая газета”,  “Да новых перамог”, “Беларускі час”, “Мінская праўда”, "Народная газета", "Сельская газета", 3 найменні  часопісаў: “Образование Минщины”, “Юный спасатель”, “Зборнік нарматыўных дакументаў”. У чытальнай зале да паслуг наведвальнікаў прадстаўлены тэматычныя папкі і падшыўкі перыядычных выданняў.

Рэгулярна складаліся спісы новых паступленняў літаратуры, рабіліся агляды метадычнай літаратуры для настаўнікаў. Праводзілася інфармацыйнае забеспячэнне педсаветаў, метадычных аб’яднанняў, бацькоўскіх сходаў. Вялася даведачна-бібліяграфічная работа.

 Масавая работа бібліятэкі  планавалася згодна гадавога плана работы  школы. З мэтай фарміравання ўстойлівага інтарэсу да чытання, жадання звароту да кнігі, цікавасці да яе ў бібліятэцы былі запланаваны і праведзены гульні, віктарыны, конкурсы, бібліятэчны квэст, два агульнашкольныя мерапрыемствы для вучняў 5-11 класаў.

Знамянальныя і памятныя даты адзначаліся стварэннем разнастайных выстаў, падборам літаратуры, даведачнага матэрыялу. Так,  за год  былі праведзены  наступныя кніжныя выставы: "Крыніцы гістарычнай памяці",  "Разам - мы Беларусь", «Мужнасць. Годнасць. Адвага», “Залатыя старонкі беларускай літаратуры", "Вучуся быць грамадзянінам", "Літаратурная спадчына Клеччыны", "Радкі памяці" ,"Максім Танк: Жыццё ў паэзіі" (да 110-годдзя з дня нараджэння Максіма Танка), І.Пташнікава (да 90-годдзя з дня нараджэння)  «Вернасць зямлі бацькоў», “Рака жыцця і творчасці” (да 100-годдзя з дня нараджэння  А. Васілевіч)  , " В.Дуніну-Марцінкевічу-215",  “Аб жыцці. Аб людзях. Аб сабе” (да 155-годдзя з дня нараджэння  М.Горкага), "Дзіцячых сэрцаў уладар" (да 140-годдзя з дня нараджэння Я.Маўра), "Дыхнула слова цёплай ласкай" (да 85-годдзя з дня нараджэння  У.Карызны).

        З мэтай фарміравання ў  навучэнцаў павагі і гонару за дзяржаўныя сімвалы Рэспублікі Беларусь у бібліятэцы былі арганізаваны тэматычныя выставы і  інфармацыйны куток “Дзяржаўны герб і флаг”.

Былі праведзены акцыі: "Кніга ў кожным доме", “Табе, настаўнік", "Кінь мышку – пачытай  кніжку", “Жыві, падручнік” ,  "Кніжны доктар", "Найлепшы клас па захаванасці падручнікаў", розныя віктарыны і пазнавальныя праграмы.

Пад час акцыі "Падары кнігу бібліятэцы" бібліятэка папоўнілася 10 экзэмплярамі кніг.

Самымі актыўнымі чытачамі сталі Шкіндзер Дзмітрый (2 клас), Алейчык Аляксандра  (6 клас), Канановіч Саламіта (5 клас), Лятчэня Владзіслаў (10 клас), Воўна Зарына (11 клас).   Найлепшым класам па захаванасці падручнікаў быў вызначаны 11 клас (класны кіраўнік  С.М.Гаціла).

Вялася дапамога ў арганізацыі і правядзенні:

Дня ведаў;

Дня настаўніка;

Дня Маці;

навагодніх ранішніка і вечара;

Дня абаронцаў Айчыны;

ранішнікаў, прысвечаных 8 Сакавіка;

Тыдня сям’і.

Актыў бібліятэкі прымаў удзел у падрыхтоўцы і правядзенні свят, конкурсна-забаўляльных праграм, праводзіў пошук і падбор літаратуры да  агульнашкольных мерапрыемстваў.

У мэтах кансалідацыі беларускага народа, умацавання ў грамадстве ідэй міру і стваральнай працы як галоўных умоў развіцця беларускай дзяржавы Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь 2023 год быў аб'яўлены Годам міру і стварэння. З гэтай нагоды школьная бібліятэка правяла шэраг мерапрыемстваў. Была арганізавана зменная выстава "2023 - Год міру і стварэння", выстава-прэзентацыя "Вучуся быць грамадзянінам", выстава-падарожжа "Аб жыцці. Аб людзях. Аб сабе", выстава "Радкі памяці".

Таксама ў бібліятэцы праводзілася работа па далучэнні вучняў да мастацкай і папулярнай літаратуры шляхам індывідуальных апытанняў, з якіх высвятляліся інтарэсы, захапленні, прапанавалася тая ці іншая кніга. Праводзіліся экскурсіі ў бібліятэку для выхаванцаў дзіцячага сада і вучняў першага класа "Чытаем разам", "Падарожжа ў бібліятэку".

На працягу навучальнага года актыўна прапагандаваліся  кнігі чытачам. Праводзіліся індывідуальныя гутаркі аб прачытаным пры выдачы і здачы кніг. Належная ўвага надавалася тым вучням, якія патрабуюць дадатковага кантролю з боку настаўніка. З імі праводзіліся гутаркі аб карысці чытання, па магчымасці менавіта гэтыя дзеці былі задзейнічаны ў школьных масавых мерапрыемствах. З вучнямі 7-8 класаў, дзе часта назіраецца зніжэнне цікавасці да кнігі, прайшла агляд-рэклама кніг “Цікава пачытаць”.

У 2023 годзе бібліятэка ўдзельнічала ў IX Рэспубліканскім конкурсе “Библиотека – центр духовного просвещения и воспитания». Работа прайшла раённы і абласны адборы.

У красавіку 2023  года прыняла ўдзел у культурна-пазнавальнай  акцыі «Найди сокровище», якая была прымеркавана да 110-годдзя з дня нараджэння С.У.Міхалкова. Відэа, у якім вучаніца 6 класа Рудко Дар'я  дэкламавала напамяць верш "Детский ботинок" было апублікавана ў сацыяльных сетках.

На працягу 2022/2023 навучальнага года вялася сумесная работа з педкалектывам: выдача падручнікаў класным кіраўнікам, інфармаванне пра новыя паступленні (абзоры, спіскі), падбор матэрыялаў па запытах,  праверка стану падручнікаў.

Работа бібліятэкі своечасова асвятлялася праз старонку на сайце школы.

Аналізуючы работу школьнай бібліятэкі, можна зрабіць наступныя вывады:

-    бібліятэка фарміруе ў чытачоў навык незалежнага  карыстальніка;

-  выконвае работу па прадстаўленні чытачам неабходнай інфармацыі, аказвае дапамогу настаўнікам, класным кіраўнікам у правядзенні мерапрыемстваў;

- праводзіць рэкламу кніг і неабходнасць чытання сярод навучэнцаў і павялічвае ўзровень чытацкай актыўнасці;

- ажыццяўляе ўсебаковае раскрыццё фонду бібліятэкі з выкарыстаннем розных форм індывідуальнай і масавай работы;

 - садзейнічае выхаванню  грамадзянска-патрыятычных, маральных  якасцей  асобы   праз   фарміраванне ўстойлівага светапогляду, усведамленне каштоўнасцей   жыцця, любові да Радзімы.

Работа бібліятэкі праводзілася згодна з планам бібліятэкі і планам школы на 2022/2023 навучальны год. Асноўныя задачы, пастаўленыя на гэты год, выкананы.

Выяўлены некаторыя праблемы, над якімі неабходна працаваць у новым навучальным годзе:

- звярнуць увагу на пашырэнне выкарыстання ў рабоце новых інфармацыйных тэхналогій;

- папоўніць фонд новай мастацкай і дзіцячай літаратурай, некалькі раз у год праводзіць акцыю "Падары кнігу школе";

- працягнуць працу па захаванасці стану падручнікаў.

згарнуць

Правілы карыстання бібліятэкай

разгарнуць

Правілы карыстання бібліятэкай

  1. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

1.1. Правілы  карыстання   бібліятэкай   распрацаваны ў адпаведнасці   з Кодэксам   Рэспублікі   Беларусь   аб   культуры,   палажэннем  аб   бібліятэцы ўстановы адукацыі.

1.2. Правілы карыстання школьнай бібліятэкай  (далей — бібліятэка) рэгламентуюць агульны парадак арганізацыі абслугоўвання карыстальнікаў бібліятэкі, правы і абавязкі бібліятэкі і карыстальніка.

 

  1. ПРАВЫ КАРЫСТАЛЬНІКАЎ

2.1. Права карыстання   бібліятэкай маюць навучэнцы,   педагагічныя работнікі і другія супрацоўнікі школы, законныя прадстаўнікі навучэнцаў школы.

2.2. Карыстальнікі маюць  право:

2.2.1. На бібліятэчнае, інфармацыйнае і даведачна-бібліяграфічнае абслугоўванне згодна іх  патрабаванняў і інтарэсаў.

2.2.2. Бясплатна атрымліваць поўную інфармацыю аб складзе і змесце бібліятэчных  фондаў,  кансультацыйную дапамогу ў пошуку крыніц інфармацыі.

2.2.3. Бясплатна атрымліваць    для    часовага карыстання  дакументы бібліятэчнага  фонду.

2.2.4. Атрымліваць доступ к інфармацыйным рэсурсам бібліятэкі.

2.2.5. Прымаць    удзел у    культурных    мерапрыемствах,   якія праводзяцца ў бібліятэцы.

2.2.6.  Карыстацца ў чытальнай зале тэхнічнымі сродкамі.

2.2.7. Атрымліваць у часовае карыстанне   любы   дакумент   з   фонду бібліятэкі.

 

З. ПАРАДАК  КАРЫСТАННЯ БІБЛІЯТЭКАЙ

3.1. Навучэнцы школы запісваюцца ў бібліятэку ў індывідуальным парадку ў   адпаведнасці   са   спісамі   класаў,   супрацоўнікі   школы   і   законныя прадстаўнікі навучэнцаў па   пашпарту або   другому   дакументу, які засведчвае асобу.

3.2. На    кожнага карыстальніка    запаўняецца    чытацкі    фармуляр устаноўленага ўзору. Фармуляр чытача - дакумент, які сведчыць аб   факце і даце выдачы  карыстальніку выданняў з фонду бібліятэкі і прыёму іх бібліятэчным работнікам.

3.3. Пры запісе ў бібліятэку карыстальнік павінен быць азнаёмлены з правіламі карыстання бібліятэкай.

3.4.   На   дом   дакументы   выдаюцца  чытачам тэрмінам на 15 дзён. Колькасць экзэмпляраў, выдадзеных адначасова (не лічачы падручнікаў), не павiнна перавышаць пяці. Тэрмін карыстання можа быць прадоўжаны, калі на дадзены дакумент няма попыту з боку іншых карыстальнікаў.

3.5.   Вучэбная,  метадычная літаратура выдаецца карыстальнікам на срок навучання ў адпаведнасці з праграмай.

3.6.    Выдача  вучэбных выданняў навучэнцам ажыццяўляецца    работнікам бібліятэкі з удзелам педагагічных работнікаў.

3.7.  Вучэбныя выданні на вучэбны год выдаюцца настаўнікам пачатковых класаў і класным кіраўнікам, якія:

3.7.1. Атрымліваюць выданні ў бібліятэцы, выдаюць навучэнцам і арганізуюць рамонт і здачу іх у канцы навучальнага года.

3.7.2. Выстаўляюць адзнаку  становішча выданняў спецыяльнай графе ў пачатку і ў канцы навучальнага года.

3.7.3 Запаўняюць  журнал выдачы вучэбных выданняў і вядуць яго пад час навучальнага года.

3.7.4. Ажыццяўляюць кантроль за захаваннем, праводзяць бяседы, конкурсы па выхаванню беражлівых адносін да кнігі.

3.8. Выдача вучэбных выданняў дзецям з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця, навучэнцам спецкласаў, класаў інтаграванага навучання і выхавання, ажыцяўляецца з фондаў цэнтрам карэкцыйна-развіваючага   навучання і   рэабілітацыі   педагагічным работнікам які назначаецца прыказам дырэктара школы.

 3.9. Навучэнцам, якія рыхтуюцца да паступлення ва ўстановы сярэдняй спецыяльнай або вышэйшай  адукацыі, на працягу навучальнага года могуць дадаткова выдавацца вучэбныя выданні (пры наяўнасці) па фармуляры чытача.

3.10. Наступная выдача   дакументаў з   фонду   бібліятэкі   чытачу праводзіцца толькі  пасля вяртання ўзятых ім раней дакументаў,  срок карыстання якімі закончыўся.

3.11. Рэдкія і цэнныя кнігі, альбомы, адзіныя экзэмпляры справачных выданняў, электронныя дакументы на дом не выдаюцца.

3.12.  Колькасць  дакументаў фонда, якія выдаюцца для работы з імі ў чытальнай зале, не абмяжоўваюцца.

 

  1. АДКАЗНАСЦЬ І АБАВЯЗКІ КАРЫСТАЛЬНІКАЎ

4.1. Выконваць правілы карыстання бібліяотэкай.

4.2. Беражліва адносіцца да бібліятэчнага фонду.

4.3.  Пры выбыцці са школы карыстальнік павінен вярнуць усе дакументы, якія чысляцца за ім, у  бібліятэку.

4.4. Карыстальнік павінен:

4.4.1.   Вяртаць дакументы, якія ён узяў з фонду ў  тэрмін, які ўстаноўлены ў бібліятэцы.

4.4.2.   Не  выносіць з  памяшкання  бібліятэкі  дакументы  без  запісу ў фармуляры.

4.4.3.  Беражліва адносіцца к бібліятэчнаму фонду (не рабіць у кнігах надпісаў, падкрэсліванняў, не вырываць і не загінаць старонкі і інш.). Пры атрыманні дакументаў з фонду карыстальнік павінен дасталёва іх перагледзець і ў выпадку, калі знайдуцца якія-небудзь дэфекты  паведаміць аб гэтым бібліятэкару, які павінен зрабіць на іх адпаведныя пазнакі.

4.4.4.  Захоўваць у бібліятэцы цішыню, не парушаць парадак растаноўкі кніг па паліцах адкрытага доступу к фонду.

4.4.5. Кожны год у пачатку навучальнага  года праходзіць перарэгістрацыю. Карыстальнік, які згубіў дакумент з фонда бібліятэкі або яго пашкодзіў, павінен замяніць яго такім жа або раўназначным, патрэбным бібліятэцы. Калі дакумен згублены,   пашкоджаны электронны носьбіт   (дыск) карыстальнік павінен пакрыць электроны носьбіт (дыск), а ўстанова адукацыі - забяспечыць запіс адпаведнай інфармацыі на носьбіт.

4.6.   Калі згублены    дакумент   з   фонду   бібліятэкі або яму нанесена незаменнае пашкоджанне  непаўнагадовым  чытачом  адказнасць нясуць яго бацькі, апекуны, папячыцелі.

4.7.   Карыстальнікі, якія парушылі правілы карыстання бібліятэкай, могуць  лішыцца права карыстання на тэрмін 1 месяц. За асобыя парушэнні, якія прадугледжаны заканадаўствам, карыстальнікі нясуць адміністратыўную, грамадзянска-прававую або ўгалоўную адказнасць.

 

  1. АБАВЯЗКІ БІБЛІЯТЭКІ ПА АБСЛУГОЎВАННЮ КАРЫСТАЛЬНІКАЎ

Бібліятэка павінна:

5.1. Абслугоўваць карыстальнікаў бібліятэкі ўстановы адукацыі ў адпаведнасці з правіламі карыстання бібліятэкай.

5.2.  Ствараць і падтрымліваць камфортныя условия для работы чытачоў у бібліятэцы.

5.3.  Не выкарыстоўваць  сведкі аб карыстальніках, іх інтарэсах у іншых мэтах, акрамя бібліятэчных.

5.4.  Даваць  поўную інфармацыю карыстальнікам бібліятэкі аб наяўнасці дакументаў у фондзе,    сістэматычна   інфармаваць іх аб новых паступленнях.

5.5. Ажыццяўляць дапамогу карыстальнікам у выбары неабходнай літаратуры.

5.6. Прадастаўляць чытачам магчымасць карыстацца каталогамі, бібліяграфічнымі і інфармацыйнымі рэсурсамі.

5.7. Сістэматычна сачыць за своечасовым вяртаннем у бібліятэку дакументаў з фонду.

5.8. Забяспечыць рэжым работы ў адпаведнасці з запатрабаваннямі школы.

5.9. Забяспечыць захоўванне і рацыянальнае выкарыстанне бібліятэчнага фонду, стварыць неабходныя ўмовы для захавання дакументаў.

 

згарнуць

Спіс літаратуры ў замен згубленай мастацкай літаратуры, падручнікаў і вучэбных дапаможнікаў

разгарнуць
У правілах карыстання бібліятэкай гаворыцца:

4.4.5. Карыстальнік, які згубіў дакумент з фонда бібліятэкі або яго пашкодзіў, павінен замяніць яго такім жа або раўназначным, патрэбным бібліятэцы. Калі дакумен згублены,   пашкоджаны электронны носьбіт   (дыск) карыстальнік павінен пакрыць электроны носьбіт (дыск), а ўстанова адукацыі - забяспечыць запіс адпаведнай інфармацыі на носьбіт.

4.6.   Калі згублены    дакумент   з   фонду   бібліятэкі, або яму нанесена незаменнае пашкоджанне  непаўнагадовым  чытачом  адказнасць нясуць яго бацькі, апекуны, папячыцелі.

 

Бібліятэка прапануе спіс кніг, якімі можна замяніць згубленыя:

  1. Грибоедов А.С. Горе от ума.
  2. Тургенев И.С. Отцы и дети.
  3. Энциклопедические издания.
  4. Пушкин А.С. Стихи.
  5. Пушкин А.С. Евгений Онегин.
  6. Есенин С. Стихи.
  7. Солженицин А.И. Матрёнин двор.
  8. Андерсен Г.Х. Сказки.
  9. Художественная литература для детей младшего школьного возраста.

 

Кнігі павінны быць не старэй 2018 года выдання.

 

згарнуць