Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь
Упраўленне па адукацыі, спорце і турызме Клецкага раённага выканаўчага камітэта
Дзяржаўная ўстанова адукацыі
«Морацкая сярэдняя школа Клецкага раёна»
ПАВАЖАНЫЯ БАЦЬКІ!
Прапануем Вам здзейсніць
ВЯСЁЛУЮ ПРАГУЛКУ РАЗАМ
па маршруце
“МАЙСТЭРНЯ НАРОДНЫХ УМЕЛЬЦАЎ”
Рэкамендавана для дяцей сярэдняга і старэйшага дашкольнага ўзросту
Месца знаходжання: аг. Морач,
вул. Юбілейная, д.17-а
тэл.: 33493
Час працы: 9.00.- 13.00.
14.00. – 18.00.
Выхадныя: нядзеля, панядзелак
Змест маршруту:
НА ШЛЯХУ ДА МЕСЦА ПРЫЗНАЧЭННЯ растлумачце дзіцяці значэнне слова “рамяство”. Рамеснікі – людзі, якія выраблялі разнастайныя прадметы, неабходныя ў гаспадарцы.
- Раскажыце аб правілах паводзін: гучна не размаўляць, рукамі нічога не чапаць.
- Зярніце ўвагу на незвычайны ўваход, зроблены ў выгляце млына.
- КАЛІ ЎВАЙШЛІ ЎНУТР ПАМЯШКАННЯ, разгледзьце аздабленне інтэр’еру, сцен.
Не абыдзіце ўвагай кожны выраб. Адзначце хараство вышытых ручнікоў, непаўторнасць прыроды роднага краю, адлюстраванай на карцінах, прыжагосць пано, якое выканана з саломкі, а таксама рэчы, зробленыя з дрэва, лазы.
- Паназірайце за працай майстроў. Папрасіце сваё дзіця весці сябе стрымана, каб не перашкаджаць работнікам ствараць свае шэдэўры. Калі што асабліва зацікавіла, то можна звярнуцца з пытаннем, на якое абавязкова атрымаеце змястоўны адказ.
НА ЗВАРОТНЫМ ШЛЯХУ, каб замацаваць уражанні ад убачанага, пагуляйце з дзіцем у гульню:
- Назаві прадметы, сплеценыя з саломкі:
Саламяная … (шкатулка, лялька);
Саламяны …(павук, конік, капялюш);
- Назаві прадметы, зробленыя з дрэва:
Драўляная …(лыжка, бочка, дзежка)
Драўляны … (коўшык). І інш.
- Задайце пытанні:
Што асабліва запомнілася? Якая рэч спадабалася? З чаго яна зроблена?
ДОМА, каб засяродзіць увагу дзіцяці на народных рамёствах, пачытайце вершы:
Ручнікі
Мама вышыла ручнік
Гладдзю, васількамі.
Ну а мы з сястрой узоры
Выдумлялі самі.
— Гэта што?
Наша хата.
— Ну а гэта?
— Мама, тата,
Брацік, коцік,
Мы з сястрычкай: я
— І я.
— Уся наша сям'я.
Вышывала Светка
Вышывала Светка
Залатую кветку.
Покуль вышывала,
Сама песню склала.
— Будзеш, мая кветка,
Хораша цвісці ты
І вясной, і ўлетку,
І ў мароз сярдзіты.
Саламяны павук
Саламяны павук, саламяны павук! Толькі зазірне ў ваконца,
Ты чаму не ловіш мух? Мне ласкава ўсміхнецца —
— Я затое лаўлю сонца. І ў саломцы адаб'ецца.
- Арганізуйце месца для творчай дзейнасці дзіцяці: няхай намалюе, злепіць з пластыліну ці выканае аплікацыю таго, што асабліва запомнілася. Пры неабходнасці акажыце дапамогу.
ПАМЯТАЙЦЕ, ЧАС ПРАВЕДЗЕНЫ РАЗАМ,
ПАКІНЕ НЕЗАБЫЎНЫ АДБІТАК У ВАШЫХ СЭРЦАХ!
згарнуць