Інфармацыя

ІНФАРМАЦЫЯ АБ ПАРАДКУ АТРЫМАННЯ ДАШКОЛЬНАЙ АДУКАЦЫІ ВА ЎСТАНОВЕ

Правілы прыёму ў дашкольную групу ўстановы адукацыі:

Прыём дзіцяці ў дашкольную групу ажыццяўляецца на працягу каляндарнага года пры наяўнасці ў ім свабодных месц на падставе:

- заявы законнага прадстаўніка выхаванца;

- накірунка ў дзяржаўную ўстанову адукацыі  для засваення зместу адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі;

- медыцынскай даведкі пра стан здароўя дзіцяці;

Выдача накірунка ў дзяржаўную ўстанову адукацыі ажыццяўляецца метадыстам упраўлення адукацыі, спорту і турызму Клецкага райвыканкама Гардзейчык Н.В. пры прад'яўленні пашпарта, які сведчыць асобу законнага прадстаўніка.

Адрас:

222640, г. Клецк, пл.Маякоўскага, 10, 2 паверх, кабінет 216,

тэл. 68207.

Час работы:

панядзелак - пятніца з 8.00 да 17.00

перапынак на абед з 13.00 да 14.00 

 

ЗАДАЧА ДЗЕЙНАСЦІ ДАШКОЛЬНАЙ ГРУПЫ

НА 2021/2022 НАВУЧАЛЬНЫ ГОД:

 

  1. Фарміраванне моўнага развіцця выхаванцаў праз выкарыстанне дыдактычных гульняў.

 

 

ПРАГНАЗУЕМЫЯ ВЫНІКІ

(рэалізацыя гадавой задачы)

 

Выхаванцы:

  1. Разумеюць беларускую мову выхавацеля, адказваюць на яго пытанні; узнаўляюць пачутае.
  2. Выкарыстоўваюць формулы маўленчыга этыкету.
  3. Могуць падтрымаць размову на беларускай мове, самастойна пераказаць добра знаёмы невялікі па аб’ёме мастацкі твор.

 

Педагогі:

  1. Ведаюць задачы і методыку развіцця маўлення дзяцей дашкольнага ўзросту.
  2. Умеюць падбіраць і распрацоўваць камунікатыўныя, сюжэтна-дыдактычныя, дыдактычныя гульні і практыкаванні.
  3. Ствараюць умовы для паступовага пагружэння ў камунікатыўнае асяроддзе з мэтай неўсвядомленага засваення беларускай мовы ў паўсядзённых зносінах.
  4. Разумеюць неабходнасць кіравання працэсам гульні, індывідуальным падыходам у моўным развіцці выхаванцаў.

 

Бацькі:

  1. Ведаюць асаблівасці і ўзроставыя паказчыкі моўнага развіцця дзяцей.
  2. Разумеюць значнасць і неабходнасць фарміравання моўнага развіцця ў дзяцей.

 

 

 

 

Інфармацыя аб графіках работы спецыялістаў ДУА “Морацкі вучэбна-педагагічны комплекс дзіцячысад-сярэдняя школа Клецкага раёна”

на 2021-2022 навучальны год

     

п\п

Прозвішча, імя, імя па бацьку

Пасада

Панядзелак

Аўторак

Серада

 

Чацвер

Пятніца

1.

Чыркун Аляксандр Іванавіч

Дырэктар ВПК

8.00- 17.00

Абед

13.00-14.00

8.00- 17.00

Абед

13.00-14.00

8.00- 17.00

Абед

13.00-14.00

8.00- 17.00

Абед

13.00-14.00

8.00- 17.00

Абед

13.00-14.00

2.

Лятчэня Марына Іванаўна

Медыцынская сястра

11.52- 16.52

Абед

13.00-14.00

11.52- 16.52

Абед

13.00-14.00

11.52- 16.52

Абед

13.00-14.00

11.52- 16.52

Абед

13.00-14.00

11.52- 16.52

Абед

13.00-14.00

3.

Алейчык Галіна Канстанцінаўна

 

Настаўнік-дэфектолаг

9.00-14.2 0

Кансультацыя

14.30-15.00

8.25-14.20

 

9.00-14.40

Кансультацыя

14.40-15.10

8.25-14.20

9.00-14.30

 

 

                                                       

ЗВЕСТКІ АБ ПРАЦАЎНІКАХ ДАШКОЛЬНАЙ ГРУПЫ

 

п\п

Прозвішча, імя, імя па бацьку

Пасада

Тэлефон

Адукацыя

Катэ-горыя

1

Гнедзька Надзея Сяргееўна

Выхавальнік дашкольнай  адукацыі

8033 360 88 94

(МТС)

Вышэйшая

 

2

Мінец Юлія  Іванаўна

Выхавальнік дашкольнай  адукацыі, кіраўнік фізічнай культуры

64 7 88

8029 257 55 41

(МТС)

Вышэйшая

Першая

3

Рамашка  Ніна  Генадзьеў-на

Памочнік  выхавальніка

33 2 55

8029 639 51 16

(А1)

Сярэдняя спецыяльная

 

 

                                                                                       

 

ЗВЕСТКІ АБ БАЦЬКОЎСКІМ КАМІТЭЦЕ

 

 

 

№п/п

 

Прозвішча, імя, імя па бацьку

 

Тэлефон

 

 

1.

 

Сідарэнка Юлія Анатольеўна

 

8029 797 15 (MTС)

 

 

2.

 

Кунцэвіч Зоя Віктараўна

 

8044 776 71 05 (А1)

 

 

3.

 

Рамашка Кацярына Сяргееўна

 

8029 705 86 88 (MTС)

 

                                                

                                                                        


ВЫТРЫМКІ З іНСТРУКТЫЎНА-МЕТАДЫЧНАГА ПІСЬМА

Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь  «Аб арганізацыі ў 2021/2022 навучальным годзе адукацыйнага працэсу ва ўстановах адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйную праграму дашкольнай адукацыі, адукацыйную праграму спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, адукацыйную праграму спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю»

ПРЫЁМ, ПЕРАВОД І АДЛІЧЭННЕ ВЫХАВАНЦАЎ

Прыём, перавод і адлічэнне выхаванцаў ажыццяўляецца ў адпаведнасці з патрабаваннямі Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі (далей – Кодэкс), Палажэння аб установе дашкольнай адукацыі, зацверджанага пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25.07.2011 № 150 (далей – Палажэнне аб установе дашкольнай адукацыі), Інструкцыі аб парадку пераводу, аднаўлення i адлiчэння навучэнцаў, якія атрымліваюць спецыяльную адукацыю, зацверджанай пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 20.12.2013 № 130 (далей – Інструкцыя), Палажэння аб спецыяльнай дашкольнай установе, зацверджанага пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 19.07.2011 № 90 (далей – Палажэнне аб спецыяльнай дашкольнай установе), Правіламі знаходжання замежных грамадзян і асоб без грамадзянства ў Рэспубліцы Беларусь, зацверджанымі пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 20.01.2006 № 73.

Звяртаем увагу, што работа з грамадзянамі ажыццяўляецца на аснове заяўляльнага прынцыпу. У выпадках жадання бацькоў (законных прадстаўнікоў) дзіцяці перавесці яго ў іншую ўстанову дашкольнай адукацыі, накіраванне ва ўстанову адукацыі павінна быць выдадзена ў дзень звароту. Падчас выдачы накіравання неабходна карыстацца патрабаваннямі пункта 45 Палажэння аб установе дашкольнай адукацыі аб тым, што прыём асобы ва ўстанову дашкольнай адукацыі ажыццяўляецца на працягу каляндарнага года пры наяўнасці ў ёй свабодных месцаў. У адпаведнасці з артыкулам 270 Кодэкса гэта патрабаванне распаўсюджваецца і на спецыяльныя дашкольныя ўстановы.

Падпунктам 5.6 пункта 5 артыкула 79 Кодэкса вызначана, што датэрміновае спыненне адукацыйных адносін па ініцыятыве ўстановы адукацыі ажыццяўляецца ў выпадку працяглай адсутнасці выхаванца (больш за трыццаць дзён) без уважлівых прычын на занятках на працягу года.

Кіраўнік установы дашкольнай адукацыі мае права самастойна ў кожным асобным выпадку (з улікам канкрэтных абставін) вырашаць пытанне аб тым, ці з’яўляюцца тыя ці іншыя прычыны адсутнасці выхаванца ва ўстанове дашкольнай адукацыі слушнымі.

У выпадку ўзнікнення рознагалоссяў гэтае пытанне вырашаецца органам кіравання адукацыяй, на тэрыторыі якога знаходзіцца ўстанова дашкольнай адукацыі, якую наведвае дзіця.

Забеспячэнне бяспечных і здароўезберагальных умоў ва ўстановах дашкольнай адукацыі

Педагагічнымі работнікамі ўстаноў дашкольнай адукацыі павінен праводзіцца ранішні прыём выхаванцаў, які прадугледжвае апытанне бацькоў аб самаадчуванні выхаванца і візуальную ацэнку стану яго здароўя. Пры падазрэнні на захворванне выхаванец накіроўваецца на агляд да медыцынскага работніка для прыняцця рашэння аб магчымасці допуску ва ўстанову дашкольнай адукацыі.

Бацькі (законныя прадстаўнікі) выхаванца або іншыя асобы, якія па іх даручэнні прыводзяць яго ва ўстанову дашкольнай адукацыі, павінны перадаць дзіця выхавальніку дашкольнай адукацыі, а ў выпадку яго адсутнасці – іншаму педагагічнаму работніку, які ажыццяўляе прыём выхаванцаў групы.

У выпадку, калі існуе аб’ектыўная прычына, па якой бацькі (законныя прадстаўнікі) дзіцяці не могуць забіраць яго з установы дашкольнай адукацыі (хвароба, службовая камандзіроўка, графік працы і інш.), гэта могуць ажыццяўляць іншыя асобы (блізкія сваякі) на падставе заявы бацькоў (законных прадстаўнікоў). Пра гэта бацькі (законныя прадстаўнікі) дзіцяці павінны праінфармаваць кіраўніка ўстановы адукацыі.

Забараняецца аддаваць выхаванцаў асобам, якім не споўнілася 16 гадоў, і асобам, якія знаходзяцца ў алкагольным або наркатычным ап’яненні.

МОВА НАВУЧАННЯ І ВЫХАВАННЯ

У адпаведнасці з артыкулам 90 Кодэкса мову навучання і выхавання ва ўстанове адукацыі вызначае яе заснавальнік, а права грамадзян на выбар мовы навучання і выхавання на адной з дзяржаўных моў Рэспублікі Беларусь забяспечваецца развіццём сеткі ўстаноў дашкольнай адукацыі з беларускай і рускай мовамі навучання і выхавання, што дазваляе забяспечваць станаўленне цэласнай асобы выхаванца, яго развіццё шляхам інтэграцыі ў дзве роднасныя культуры сродкамі беларускай і рускай моў.

Адукацыйны працэс у групах з беларускай мовай навучання арганізуецца на беларускай мове. Выключэнне складаюць гадзіны, адведзеныя на вывучэнне адукацыйнай галіны «Развитие речи и культура речевого общения» вучэбнай праграмы дашкольнай адукацыі.

АРГАНІЗАЦЫЯ ГРУП КАРОТКАЧАСОВАГА ЗНАХОДЖАННЯ ВЫХАВАНЦАЎ

Прагулачныя групы прадугледжваюць кароткачасовае знаходжанне дзяцей у групе, якая функцыянуе на пастаяннай аснове ва ўстанове адукацыі, іх уключэнне ў адукацыйны працэс на перыяд правядзення прагулкі.

АСАБЛІВАСЦІ АРГАНІЗАЦЫІ АДУКАЦЫЙНАГА ПРАЦЭСУ З ДЗЕЦЬМІ З АПФР

На правядзенне заняткаў з выхаванцамі, якія па медыцынскіх паказаннях часова або пастаянна не могуць наведваць установу адукацыі і для якіх ствараюцца ўмовы для атрымання спецыяльнай адукацыі дома, а таксама для выхаванцаў, якія засвойваюць адукацыйную праграму спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, адукацыйную праграму спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю ў групах інтэграванага навучання і выхавання, выдзяляецца:

выхаванца, які слаба чуе, які слаба бачыць, выхаванца з цяжкімі парушэннямі маўлення, выхаванца з парушэннямі псіхічнага развіцця (цяжкасцямі ў навучанні) – 2,5 гадзіны на тыдзень.

 

Інфармацыя аб графіках работы спецыялістаў ДУА “Морацкі вучэбна-педагагічны комплекс дзіцячысад-сярэдняя школа Клецкага раёна”

на 2021/2022 навучальны год

п\п

Прозвішча, імя, імя па бацьку

Пасада

Панядзелак

Аўторак

 

Серада

 

Чацвер

Пятніца

1.

Лятчэня Марына Іванаўна

Медыцынская сястра

11.52- 16.52

Абед

13.00-14.00

11.52- 16.52

Абед

13.00-14.00

11.52- 16.52

Абед

13.00-14.00

11.52- 16.52

Абед

13.00-14.00

11.52- 16.52

Абед

13.00-14.00

2.

Алейчык Галіна Канстанцінаўна

 

Настаўнік-дэфектолаг

9.00-14.2 0

Кансультацыя

14.30-15.00

8.25-14.20

 

9.00-14.40

Кансультацыя

14.40-15.10

8.25-14.20

9.00-14.30

Інфармацыя аб графіках работы ўстаноў

Назва ўстановы

Прозвішча, імя, імя па бацьку кіраўніка, тэлефон

Час работы

УЗ Клецкая ЦРБ

Морацкая  амбулаторыя

Буко  Мая  Іосіфаўна 

тэл. 33-28-2

8.00- 16.00

 

УА  ЦКРН і Р

Несцерава Марына Вацлаваўна

тэл.63-49-5 

08.00-17.00

УА «Сацыяльна- педагагічны  цэнтр»

Маханаў Аляксандр Мікалаевіч

тэл.63-43-3

08.00-17.00

ДУдадатковай  адукацыі  “Клецкі  цэнтр дзіцячай творчасці”

Маляўка Дзмітрый  Мікалаевіч

тэл. 60-8-74

8.00-18.20

 
 

Основные права законных представителей несовершеннолетних обучающихся (статья 34 Кодекса Республики Беларусь об образовании)

 

Основные права законных представителей несовершеннолетних обучающихся (статья 34 Кодекса Республики Беларусь об образовании)

           1.Законные представители несовершеннолетних обучающихся в соответствии с настоящим Кодексом и иными актами законодательства имеют право на:

        1.1.ознакомление со свидетельством о государственной регистрации, учредительными документами, специальным разрешением (лицензией) на образовательную деятельность, сертификатами о государственной аккредитации, а также с учебно-программной документацией;

        1.2.участие в управлении учреждениями образования;

        1.3.защиту прав и законных интересов обучающихся;

        1.4.ознакомление с ходом и содержанием образовательного процесса, результатами учебной деятельности обучающихся;

        1.5.получение информации обо всех видах обследований (медицинских, психологических, педагогических) обучающихся.

        2.Иные права законных представителей несовершеннолетних обучающихся устанавливаются настоящим Кодексом, иными актами законодательства, учредительными документами и иными локальными нормативными правовыми актами учреждений образования, иных организаций, индивидуальных предпринимателей, которым в соответствии с законодательством предоставлено право осуществлять образовательную деятельность.

Основные обязанности законных представителей несовершеннолетних обучающихся (статья 35 Кодекса Республики Беларусь об образовании)

           1.Законные представители несовершеннолетних обучающихся обязаны:

        1.1.обеспечивать условия для получения образования и развития обучающихся;

        1.2.уважать честь и достоинство других участников образовательного процесса;

        1.3.выполнять требования учредительных документов, правил внутреннего распорядка обучающихся;

        2.Иные обязанности законных представителей несовершеннолетних обучающихся устанавливаются настоящим Кодексом, иными актами законодательства, учредительными документами и иными локальными нормативными правовыми актами учреждений образования, иных организаций, индивидуальных предпринимателей, которым в соответствии с законодательством предоставлено право осуществлять образовательную деятельность.